Om att avbeställa obeställd direktreklam

Today my blog will be in swedish about something totally different.

Jag avskyr obeställd direktreklam. Särskilt från Postkodlotteriet. Efter att ha skrivit ett inlägg på Twitter så fick jag svar från dem.

Jag tycker inte det duger. Inte alls. Inte efter de mängder direktadresserad  skräpreklam de skickat till mig. Jag tog ändå och skrev ett mail till deras kundtjänst i förhoppningen att de ska sluta om nu det är enda sättet. Här nedan är det mailet. Lämna gärna kommentarer.

God dag

Med ojämna mellanrum kommer det i brevlådan obeställd och oönskad reklam från er. Från början kom det enbart i min frus namn och jag retades lite på skoj med henne för det. Efter att par år då hon inte beställt något av er, började det adresseras till mig istället.

Att få post med utpressningssyftningar, ungefär ”tänk om dina grannar vinner men inte du”, är för mig att bli psykiskt terroriserad i mitt hem.

Att det ska krävas att man skriver till er kundtjänst för att förhoppningsvis slippa få skräpreklamen i brevlådan, är liktydigt med att det skulle vara ok att kasta ägg på era fönster ända tills ni kontaktar min kundtjänst och ber mig sluta. Jag aldrig bett om att få direktreklam. Det skall inte åligga mitt ansvar att få ett kommersiellt företag jag inte har en relation till att upphöra med oönskade utskick.

Många jag känner hyser stort agg mot er organisation för den obeställda reklamen. När jag nämnde det här för en kamrat nyss, så sa hon ”du har mitt fulla stöd”. Jag har ännu inte märkt av någon som uppskattar dessa brev. Förvisso är det möjligt att det fåtal lotterivinnare som finns bland de som prenumererar på lotter känner sig nöjda.

Vänligen skärp till er marknadskommunikation. Om ni saknar kompetens för uppgiften kan jag ställa upp som konsult.

Jag förutsätter att jag samt övriga boende i min fastighet hädanefter inte kommer få någon obeställd reklam från er.

Med vänlig hälsning
John Sjöstrand

Det här inlägget postades i News, Svenska. Bokmärk permalänken.
  • John Sjöstrand

    Så här ett dygn efter att jag skickade mailet har jag ännu inte fått återkoppling från dem, mer än ett automatiskt svar:
    Hej!

    Tack för ditt mail.

    Vi besvarar ditt mail så fort vi kan.

    Du kan även besöka vår hemsida http://www.postkodlotteriet.se/Kundservice/Frgor-och-svar.htm för att få hjälp med de vanligaste frågorna.

    Vänliga Hälsningar
    KUNDSERVICE